Ersättningar

Ersättningar vid tävlingar, läger och tävlingsresor

Klubben ersätter ordinarie anmälningsavgift upp till 250 kr vid start i orienterings-, skid- eller löptävling som är arrangerad av förening som är ansluten till Riksidrottsförbundet. Detta innebär att alla medlemmar i OK Nackhe kan få upp till 250 kr av anmälningsavgiften betald även för start i exempelvis O-Ringen, Vasaloppet, Göteborgsvarvet eller Lidingöloppet. Som motprestation ser vi gärna att du hjälper till med någon aktivitet i klubben under året.

Anmälningsavgiften för orienteringstävling betalar klubben med få undantag mot faktura från tävlingsarrangören. Anmälningsavgiften för skid- eller löptävling får du i regel betala själv, och för att få ersättning måste du efteråt kontakta kassören Krister Karlsson via e-post till ekonomi@nackhe.st. Uppge namn på tävlingen, namn på klubben som arrangerade, datum för tävlingen och i vilken klass eller på vilken bana du deltog. Bifoga även ditt bankkontonummer om du inte har fått ersättning utbetald tidigare.

Regler för ersättningar till medlemmar i OK Nackhe 2024 finner du här.